چگونه پیچ و مهره مناسب کار خود را انتخاب کنیم ؟

در برخی موارد زمانی که شما قصد خرید پیچ و مهره و انواع اتصالات را دارید، بهتر است اگر قبلا تجربه ای در این زمینه ندارید با کارشناسان متخصص مشورت کنید.

به طور معمول، برای اغلب مردم پیدا کردن پیچ و مهره مناسب و اینکه چه نوع پیچ و مهره با چه جنس و گرید و روکشی را باید برای کار انتخاب کنند دشوار است. گرچه شاید شما جزو این افراد نباشید، به هر حال با خواندن این مقاله می توانید با برخی ویژگی های انواع پیچ آشنا شوید و خرید پیچ و مهره خود را با دقت بیشتری انجام دهید.

برخی تصمیمات ممکن است در ابتدا ساده به نظر برسند ، اما به تخصص فنی نیاز داشته باشند. یکی از این موارد این رزوه و قلاویز پیچ است. توجه داشته باشید که پیچ ها معمولن تمام رزوه و یا نیم رزوه هستند.

خرید پیچ و مهره

تفاوت پیچ تمام رزوه و نیم رزوه

پیچ‌های تمام رزوه همانطور که از اسمشان پیداست از ابتدا تا انتهای طول شفت خود قلاویز شده اند و دارای رزوه هستند، اما دسته دیگر معولن از نوک پیچ تا بخشی از شفت خود دارای رزوه هستند. قسمت رزوه نشده پیچ به عنوان طول گیره شناخته می‌شود و معمولا  بسته به کارکرد پیچ اندازه آن متفاوت است. کارشناسان ما در شرکت پولاد پیچ گستر ماد در هنگام خرید پیچ و مهره می توانند شما را در انتخاب مناسب ترین محصول یاری کنند.

مطلب مرتبط

در صورت علاقه مند بودن به آشنایی با پیچ هوشمند و کارایی آن کلیک کنید.

کاربرد پیچ ها

مهمترین چیزی که در هنگام خرید پیچ و مهره باید در نظر داشته باشید قدرتی و گیرایی است که می خواهید از خود نشان دهد. پیچ های تمام رزوه معمولن گیرایی بیشتری دارند.

وقتی که کل شفت رزوه شده است به این معنی است که تمام فشار موجود بر روی پیچ در کل طول آن پخش می‌شود و این این باعث می شود که پیچ در برابر نیروهای بزرگ‌تر تاب مقاومت داشته باشد.

یکی از مزایای اصلی پیچ‌های تمام رزوه این است که آن‌ها به ندرت دچار لقی و شل شدگی می شوند. از طرف دیگر , در جایی که مقاومت در برابر فشار بسیار مهم است, پیچ‌های نیم رزوه انتخاب مناسبتری هستند. این به این دلیل است که فقدان رزوه در طول شفت, باعث می شود نقاط ضعفی وجود نداشته باشد و پیچ کمتر در معرض ترک‌خوردگی یا خم شدگی باشد.

کدام یک مناسب کار شماست؟

وقتی تفاوت‌های بین این دو نوع پیچ را درک کردید, بهتر است تصمیم بگیرید کدام یک را برای کاربردی که در نظر دارید استفاده کنید و به تبع مهره مناسب آن را نیز به کار ببرید. اگر فکر می‌کنید که پیچ ها متحمل مقدار زیادی فشار می‌شوند, همانطور که در بالا گفتیم بهتر است از پیچ های نیم رزوه استفاده کنید. اما اگر گیرایی و تثبیت بادوام پیچ در جای خود برایتان مهم تر است، بهتر است از پیچ های تمام رزوه استفاده کنید.

همچنین بهتر است از قبل بدانید بهترین نوع اتصال دهنده برای مورد استفاده شما چیست. پیچ و مهره ها ، گلند ، خار و پین اشپیل و پین از انواع اتصالات هستند.

یکی از ساده‌ترین راه‌های دریافت این اطلاعات برای خرید پیچ و مهره مناسب کارتان, کسب مشاوره از متخصصین است. شما همواره می توانید از مشاوران ما در شرکت پولاد پیچ گستر ماد مشورت بگیرید و بهترین محصولات استاندارد مناسب کارتان را از ما تهیه کنید.

برای مطالعه مقالات بیشتر در خصوص انواع اتصالات و کسب اطلاعات برای خرید انواع پیچ و مهره به صفحه محصولات ما سر بزنید.

محصول مرتبط

پیچ شش گوش نیم دنده DIN 960 به پیچ نیم دنده هم در بازار ایران معروف است.این پیچ از آهن معمولی گرید 5.6 تا 12.9 و آلیاژهای مونل و اینکونل و تیتانیوم ساخته می شود. این پیچ در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. در خودرو سازی و ماشین سازی و ابزارهای حساس در صنایع سبک و سنگین و پل سازی از این پیچ بسیار استفاده می‌شود.