انکر بولت ها را چطور به کار بگیریم؟

۵ گام ساده در استفاده از انکربولت ها

انکر بولت ها که با نام پیچ لنگر نیز شناخته می شوند، برای اتصال انواع صفحات فلری به بتن و سنگ مورد استفاده قرار می گیرند. انکربولت ها گاهی با رولبولت ها نیز اشتباه گرفته می شوند و افراد این دو را یکی فرض می کنند در صورتی که دارای تفاوت هستند.

در این مقاله به ۵ نکته در مورد نحوه استفاده صحیح از انکربولت ها و نحوه نصب آن ها می پردازیم:

۱. جنس و نوع انکر بولت ها بسته به سازنده آن ها متفاوت است، بنابراین در هنگام خرید اطمینان حاصل کنید که انکر بولت درست را انتخاب کرده اید. مثلا این ضروری است که بدانید اندازه مته سوراخ کاری و قطر و عمق سوراخی که در سنگ یا بتن قرار است ایجاد شود چقدر است.

۲. پس از آنکه از اندازه سوراخ روی سنگ یا بتن اطمینان حاصل کردید، حتما به یاد داشته باشید که درون سوراخ را باید از هرگونه جنس اضافه مانند سنگریزه یا هر نوع زباله خالی کنید تا انکر بولت به نحو صحیح در سوراخ جای بگیرد.

۳. واشر را به بالای انکر بولت پیچ کنید ، تا در جای خود قرار بگیرد. سپس انکربولت را درون سوراخ از پیش حفر شده وارد کنید. سپس می توانید آن را چکش بزنید تا مطمئن شوید انکربولت تا انتهای سوراخ فرو رفته است.

۴- مهره روی انکر بولت را با آچار محکم کنید تا کاملا سفت و چفت شود. اطمینان حاصل کنید که گشتاور اضافه به آن وارد نشود زیرا می تواند ظرفیت نگه داشتن لنگر را تحت تأثیر قرار دهد (اطلاعات مربوط به میزان گشتاور مورد استفاده در دستورالعمل های تولید کنندگان ارائه می شود).

۵- به سادگی واشر و مهره را از پیچ لنگر خارج کنید. انکربولت وظیفه خود را به درستی انجام خواهد داد.

انکربولت

مطلب مرتبط

پیشنهاد می‌کنیم مطلب مربوط به استاد بولت را مطالعه فرمایید.

انواع مختلف پیچ های لنگر و قلاب

از آنجایی که می توان از پیچ های لنگر در بتن ، آجر ، بلوک و سنگ استفاده کرد ، مجموعه ای از پیچ و مهره های مختلف در دسترس است که به بهترین وجه با موادی که شما با آنها کار می کنید مناسب هستند.

همان طور که گفته شد، انکر بولت ها یا پیچ های لنگر برای استفاده در مواد جامد مانند سنگ و بتن ایده آل هستند ، اما در برای کار با آجر و سفال مناسب نیستند.

پیچ و مهره های طرح ریزی که سال ها توسط تاجران مورد استفاده قرار می گرفته برای نصب صفحات فلزی بر روی سنگ و بتن عالی هستند و برای نصب محصولاتی مانند راهبند ضد تروریستی به‌کار می‌روند، در حالی که رولبولت برای استفاده روی آجر ، بتن و بلوک سفالی مناسب هستند.

برای دیدن طیف گسترده ای از انکربولت ها یا پیچ و مهره ها به صفحه محصولات ما سر بزنید.

محصول مرتبط

برای مطالعه اطلاعات فنی مربوط به انکر بولت می۲توانید محصول آن را مشاهده کنید و در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

منبع: tradefixdirect.com