مزایای آبکاری اتصالات

هنگام سفارش اتصالات، مهم است که تمام جزئیات را در نظر داشته باشید. هنگامی که شما با یک عرضه کننده پیچ و مهره معتبر مشورت می کنید، آن ها قطعا بدون آگاهی از جزئیات کار شما، پیچ های مورد نیاز شما را تشخیص نخواهند داد. مخصوصا در زمینه آبکاری اتصالات. اکثر آنها جزئیات بیشتری را به جز اصول اولیه ای مثل اندازه و جنس از شما خواهند خواست. این به این دلیل است که فاکتورهای زیادی وجود دارد که می تواند بسته به نحوه استفاده از آن ها تغییر کند.

در نظر داشته باشید که انتخاب محصول درست در کاهش هزینه ها به شما کمک خواهد کرد. یکی از موارد که باید در مورد اتصالات بدانید، آبکاری یا پوشش پیچ و مهره هاست. در ادامه برخی مزایای آبکاری اتصالات را برایتان شرح داده ایم. در مقاله ای به طور کامل در مورد آبکاری گالوانیزه گرم و سرد و روش انجام آن توضیح داده ایم که می‌توانید با مطالعه آن از فرایند انجام آبکاری اتصالات مطلع شوید.

فرایند آبکاری پیچ و مهره

یکی از فرایندهایی که باید به آن توجه داشته باشید، اگر شما قصد استفاده از اتصال دهنده ها را در دراز مدت دارید، پوشش روی اتصالات است. آبکاری پیچ و مهره به فرآیند پوشاندن آنها با یک لایه نازک فلز، معمولاً روی یا کروم گفته می‌شود و به منظور بهبود دوام، مقاومت در برابر خوردگی و بهبود ظاهر کلی آنها اناجام می‌شود.

به طور خلاصه، پوشش دهی یا آبکاری فرآیندی است که برای انجام آن از فلزاتی استفاده می‌شود تا سطح اتصالات با آن پوشانده شود و به آنها یکسری ویژگی اضافی و بهتر بدهد. چنین پوششی را می توان با استفاده از روش های مختلف انجام داد. از جمله فرایند آبکاری می‌توان به فرو بردن اتصالات به داخل حوضچه روی مذاب اشاره کرد. مزایای پوشش دهی اتصالات را بررسی می‌کنیم:

جلوه زیبا اتصالات آبکاری شده

گاهی اوقات شما می خواهید اتصالات و پیچ و مهره های به کار رفته در ماشین آلات و دستگاه ها جلا خورده و جذاب به نظر برسند. این ویژه هنگامی مهم است که اقلامی را که می خواهید به فروش برسانید در آن ها اتصالات قابل مشاهده وجود داشته باشد و در ظاهر محصول نهایی تاثیر گذار باشد در چنین شرایطی پیشنهاد ما استفاده از اتصالات آبکاری شده است. استفاده از اتصالات دارای خراشیدگی و لکه، باعث می شود محصول شما به چشم مشتریان ناخوشایند جلوه کند. در چنین مواردی، شما می توانید اتصالات را با استفاده از یک لایه نازک کروم آبکاری کنید تا بتوانید به آن ها ظاهر براق و جلوه‌ای گرانقیمت بدهید.

معمولا در صنایعی مانند خودروسازی یا ساخت‌وساز و تولید مبلمان که زیبایی‌شناسی اهمیت دارد، از اتصالات آبکاری شده استفاده می‌شود.

آبکاری اتصالات مزایای اتصالات آبکاری شده

مطلب مرتبط

مقاومت و دوام اتصالات آبکاری شده

این به مراتب یکی از مزایای آبکاری اتصالات و پیچ و مهره است. پوشش دهی باعث می شود کمتر در معرض زنگ زدگی و خرابی های ناشی از تماس با آب و اکسیژن و سایر موادی که باعث خرابی شان می گردد باشند. به عنوان مثال برای اجرای سقفیا شیروانی های ساختمان ها، مخصوصا در شمال کشور که همواره در معرض رطوبت بالا هستند از پیچ و مهره های آبکاری شده استفاده می‌کنند. بعضی از فلزات رایج مورد استفاده در پوشش در چنین مواردی شامل پلاتین هستند.

بنابر این هنگامی که اتصال دهنده های فلزی در معرض رطوبت یا مواد شیمیایی خشن قرار می گیرند، ممکن است شروع به خوردگی کنند که یکپارچگی ساختاری آنها را ضعیف می کند و طول عمر آنها را کاهش می دهد. آبکاری مانعی بین سطح فلزی بست و محیط خارجی آن ایجاد می کند و از آسیب محافظت می کند و طول عمر آن را افزایش می دهد.

یکی از مزایا آبکاری اتصالات حفاظت از اتصالات در برابر خوردگی و زنگ زدگی، مهم است که شرایطی که در آن اتصالات استفاده خواهد شد در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، اگر اتصالات قرار است در مدت زمان طولانی در معرض دمای بالا قرار بگیرند، آبکاری شان با اتصالاتی که بیش از گرما در معرض رطوبت قرار دارند متفاوت است.

البته گزینه دیگر برای کاهش خطر خوردگی، خرید قطعات فلزی است که دارای جنس مقاوم هستند، مانند پلاتین. اما این کار به شدت باعث افزایش هزینه ها نسبت به استفاده از فلزات ارزانتر آبکاری شده خواهد شد.

نگهداری آسان از اتصالات آبکاری شده

از آنجایی که پیچ و مهره های آبکاری شده در برابر خوردگی و سایر آسیب‌های محیطی مقاوم هستند، نسبت به بست های بدون روکش به نگهداری کمتری نیاز دارند. آنها را می توان به راحتی با یک پارچه یا برس مرطوب تمیز کرد، بدون نیاز به مواد تمیز کننده ساینده که می تواند به آبکاری آسیب برساند. این مزیت اتصالات آبکاری شده می تواند در دراز مدت در زمان و هزینه صرفه جویی کند، زیرا به تعویض یا تعمیرات کمتری نیاز خواهد بود. معمولا اتصالات آبکاری شده حدود 15 تا 30 سال بدون تغییر باقی ‌می‌مانند و اما  دلایل زیادی ازجمله نوع آبکاری و شرایط استفاده از پیچ و مهره بر سالم ماندن اتصالات تاثیرگذار است. 

استفاده راحت

شما همچنین می توانید از آبکاری به عنوان ترفندی برای استفاده راحت تر و روان تر از اتصالات استفاده کنید. برخی مواد وجود دارد که می تواند برای پوشش سطح اتصالات به گونه ای استفاده شود که اصطکاک را در سطح پیچ و مهره کاهش می دهد، در نتیجه خطر خرابی و آسیب پذیری را کاهش می دهد.

همانطور که می بینید، مزیت های زیادی در آبکاری اتصالات وجود دارد. بنابراین باید همواره اتصالات آبکاری شده را در جاهای حساس بکار بگیرید.

شما همواره می توانید انواع محصولات آبکاری شده را از شرکت پولاد پیچ گستر ماد بخواهید و یا هر نوع پوششی که خواستید را به ما سفارش دهید. کارشناسان شرکت پولاد پیچ گستر ماد همواره آماده مشاوره دادن به مشتریان خود می باشند.

محصول مرتبط :مهره کاسه نمدی DIN 985

مهره کاسه نمدی 985

مهره کاسه نمدی بر اساس استاندارد DIN 985 که معادل آن ISO 4070 می باشد تولید و مورد استفاده قرار میگرد . این مهره معمولا در کنار پیچ های شش گوش استفاده می‌شود و جنس آن از فولاد یا آهن خشکه است همچنین به صورت گالوانیزه در بازار موجود است.