تولید پیچ و مهره شرکت پولاد پیچ گستر ماد

پیچ و مهره یکی از اساسی ترین اجزای مهندسی ساخت و ساز هستند. امروزه تولید پیچ و مهره به یک تکنولوژی پیشرفته با چندین مرحله تبدیل شده است.

علیرغم تفاوت در استانداردها و سایزها، روش تولید پیچ و مهره اغلب به یک شکل می باشد.

برای تولید پیچ ابتدا یک شاخه میلگرد را پس از حرارت دادن زیاد سرد می کنند تا مقاومت آن بالا برود و به اصطلاح چکش خور شود. سپس بسته به سایز و استاندارد مورد نظر سفارش دهنده، طی فرایندی خودکار بوسیله دستگاه های پیشرفته، بدنه آن رزوه شده و سر آن شکل می گیرد. کلیت فرآیند تولید پیچ از این قرار است، گرچه که برای برخی طرح های پیشرفته، فرایند تولید می تواند با تعدادی از مراحل اضافی گسترش یابد.

شرکت پولاد پیچ گستر ماد

شرکت پولاد پیچ گستر ماد ، به عنوان یکی از تامین کننده های پیشرو در زمینه اتصالات غیرجوشی، حساسیت زیادی در فرآیند تولید دارد. در شرکت پولاد پیچ گستر ماد ، نه تنها انواع قطعات طبق استانداردهای معمول و معتبر نظیر DIN و ASTM ، تولید و عرضه می گردد، بلکه هر نوع قطعه که مورد درخواست مشتریان باشد نیز در این مجموعه قابل تولید و ارائه می باشد.

 

مراحل تولید پیچ

1- قالب گیری سرد

همانطورکه گفته شد فرآیند تولید پیچ با چکش خور کردن یک شاخه میلگرد سرد آغاز می گردد. و پس از آن میلگرد بصورت طولی قطعه قطعه می گردد. (گرید فولاد مورد استفاده مطابق با استاندارد ISO 898‑۱ می باشد.) سپس با استفاده از ابزار و دستگاه های ویژه میلگرد به شکل پیچ مورد نظر در می آید. جایی که فولاد در آن به پیچ تبدیل می شود، اتاقی با درجه حرارت بسیار بالاست. فرایند تولید پیچ بدین صورت است که تحت حرارت و فشار زیاد میلگرد وارد قالب حرارتی می شود و سپس به وسیله یک استادکار اط قالب خارج شدن و زیر پرس قرار داده می شود تا سر آن شکل بگیرد.

2- حرارت دادن

این مرحله استاندارد معمول تولید پیچ است که شامل حرارت دادن شدید فولاد برای بالا بردن مقاومت و سختی پیچ می باشد. در این مرحله ابتدا عملیات رزه کردن، بر روی فولاد که هنوز نرم تر است انجام می گیرد. رزوه کردن نیز شبیه قالب گیری سرد است.فولاد داخل قالب رزوه قرار می گیرد و شیار می خورد. همانطور که گفته شد، از آنجایی که حرارت دادن خواص فولاد را تغییر می دهد، رزوه کاری  پیش از آن انجام  می گیرد.

3- بکاری و پوشش دهی

آخرین مرحله تولید پیچ و مهره ، آبکاری و پوشش دهی می باشد. بنا به درخواست مشتری انواع پوشش دهی و آبکاری از قبیل گالوانیزه سرد ، گالوانیزه گرم ، سرامیک ، داکرومات ، کادمیوم ، تفلون  و … بر روی محصولات انجام می گیرد.

مطلب مرتبط

پیشنهاد می‌کنیم مطلب مربوط به بررسی عملیات حرارتی پیچ و مهره را مطالعه کنید.