اشتباهاتی که نباید هنگام استفاده از اتصالات استیل مرتکب شوید

استفاده از اتصالات استیل (فولاد ضد زنگ) به دلیل خواص بسیار مقاوم و قابل بازیافت بسیار رایج است. آن‌ها در مقابل هر مقدار فشار در هنگام استفاده مقاومت می‌کنند و ویژگی‌های تحمل بار زیادی، هم در هوای گرم و هم در هوای سرد دارند. با این حال اگر اتصالات استیل به درستی کنترل نشوند ممکن است به کل سیستم صدمه وارد کنند. در ادامه اشتباهات رایجی را که هرگز نباید هنگام استفاده از اتصالات استیل مرتکب شوید را شرح داده ایم:

عدم استفاده از گرید مناسب

مهم‌ترین نکته در هنگام استفاده از اتصالات استیل، بررسی گرید آن است. گریدهای ۳۰۴ و ۳۱۶ هر دو از رایج ترین فولادهای ضد زنگ هستند که مقاومت در برابر خوردگیِ بیشتر از هر گرید دیگر در بازار از خود نشان می دهند. برای محیطی که به شدت مستعد خوردگی است، استفاده از این گریدها با توجه به مقاومتی که در برابر خوردگی دارند بسیار توصیه می گردد.

آلودگی در معرض هوا

بخش خالی فولاد ضد زنگ که در معرض هوا قرار دارد مستعد آلودگی با گرد و غبار فلزی است که می‌تواند در نهایت منجر به زنگ‌زدگی در سطح شود که موجب فروپاشی تدریجی مواد می‌شود. رایج‌ترین مثال، چسبیدن مواد پر از آهن است که ناشی از آسیاب کردن فولاد است. توصیه می‌شود که در طی دوره عملیات، بخشی از اتصالات فولاد ضد زنگ را آبکاری نمایید.

خوردگی گالوانیک

هنگامی که دو فلز با آلیاژهای مختلف در تماس با یکدیگر قرار می گیرند، جریان الکترکی بین آن ها باعث خوردگی می شود که آن را خوردگی گالوانیک می نامند. خوردگی گتلوانیک نه تنها می تواند بر اتصالات استیل تاثیر بگذارد، بلکه فلزی که در تماس فیزیکی با آن قرار دارد نیز دچار خوردگی می گردد. شما باید دقیقا بررسی کنید که آیا احتمال خوردگی گالوانیک در محل اتصال وجود دارد و تا چه میزان قابل مهار است. استفاده از ابزار های ساخته شده از فولاد ضد زنگ انتخاب هوشمندانه است، اما در جایی که احتمال خوردگی گالوانیک وجود نداشته باشد. در این صورت یک راه جلوگیری از این اتفاق استفاده از واشر پلاستیکی به عنوان یک مانع برای جدا کردن فلزات از یکدیگر می باشد.

عدم تمیزکاری نهایی

استفاده از اتصالات فولاد ضد زنگ ممکن است باعث به تله افتادن ذرات گرد و غبار شود که می‌تواند لایه محافظ اکسید کروم را از بین ببرد که این اتفاق مقاومت در برابر خوردگی را کاهش می دهد. همواره پس از پایان کار محل اتصال استیل را از هرنوع پلیسه و گرد و غبار پاک نمایید تا عمر آن افزایش پیدا کند.

مطلب مرتبط

پیشنهاد می‌کنیم مطلب مربوط به گرید پیچ و مهره را مطالعه فرمایید. 

عدم تمیزکاری مرتب

همچنین طول عمر اتصالات استیل بستگی به برنامه های تمیزکاری مورد استفاده برای تجهیزات دارد. اگر آلاینده ها برای مدت زمان  طولانی بر روی استیل باقی بمانند، نه تنها تمیز کردن آن دشوار می شود، بلکه باعث تغییر دائمی ظاهر استیل می گردد. توصیه می شود که هر چند وقت یکبار ، بسته به محل اتصال، با افشانه کردن آب به سطح استیل گرد و غبار را از سطح آن پاک کنید.

 

محصول مرتبط : مهره شش گوش باریک

مهره باریک شش گوش DIN 936

مهره شش گوش باریک نسبت به انواع دیگر مهره کارایی کمتری دارد و معمولا جنس مهره های باریک از آهن است و در انواع سیاه ، داکرومات و یا گالوانیزه تولید می شوند.